Alla inlägg under oktober 2008

Av Blondinsnubbe K - 31 oktober 2008 00:00

Hämtade nyligen min bil från verkstaden och så visar det sig att det är samma fel igen, kan man inte lita på svensk kvalité längre?????

Vad är det som har hänt?

Av Blondinsnubbe K - 29 oktober 2008 23:37

Jag var på SATS Zenit och körde ett pass på cykel som vanligt. Jag cyklade 20 km på 47 min nivå 7.
Det innebär en förbättring med 2 minuter sen förra gången.
Efter träningen så ställde jag mig på vågen och den visade 96 kg. Hela 1 kilo ner, nu börjar det kännas bra i kroppen.

Så nu har jag bara 16 kg kvar som skall bort till den 20 Januari och det måste jag verkligen klara av.
Det kommer bli så kul att kunna se skillnaden då jag tog ett par bilder dag nr 1. 
Kanske kan sätta in bilderna här sedan.

Av Blondinsnubbe K - 29 oktober 2008 23:19

Börsraset drabbar Svenska kyrkan hårt. Storkyrkan i Gamla stan i Stockholm kan behöva bommas igen."Nu är det kris, vi måste ta till drastiska åtgärder om vi inte får hjälp", säger Åke Bonnier i Stockholms domkyrkoförsamling.

I finanskrisens spår följer även Svenska kyrkans ekonomi med nedåt. Enligt ekonomi- och finanschef Helén Ottosson-Lovén har Svenska kyrkan centralt sett portföljen minska med 700 miljoner kronor sen årsskiftet.

Det här är helt fel vi betalar inte kyrkoskatten för att de ska spela bort dem på aktier utan för att kunna driva kyrkan och dessa 700 milj kunde ha gett hjälp till en massa utslagna människor istället.
        
Av Blondinsnubbe K - 29 oktober 2008 00:06

Den 36-årige polismannen åtalades för att ha misshandlat en pojke utanför ett hamburgerställe i centrala Stockholm.
På tisdagen friade tingsrätten honom. I kväll i januari kom den då 17-årige pojken och hans tre kamrater in på stället efter att ha blivit bortkörda i buss från en fotbollsmatch i Södertälje. Pojken bråkade med personalen och slängde sugrör och servetter på golvet. En anställd sprang ut efter honom och återvände in efter hård ordväxling på trottoaren. När sällskapet såg ut att följa efter ingrep polisen, som var där civilt med en kollega.
Enhälligt friande

Enligt åtalet skulle polisen ha slagit pojken med knuten näve i ansiktet, dragit ned honom på marken och utdelat ytterligare slag.
Polisen förnekade slag, men medgav att han fick omkull pojken och klämde fast honom med ett knä. Han sade sig ha ingripit med stöd av polislagen för att säkerställa den allmänna ordningen.
Stockholms tingsrätt anser att vittnesuppgifterna går i sär och är enhällig i sitt frikännande.
I en dom tidigare i månaden friade samma tingsrätt en 26-årig fotbollssupporter som var misstänkt för att ha hotat den misshandlade pojken till livet om han vittnade mot polismannen. Vice chefsåklagare Kay Engfeldt sade till TT på tisdagen att rättegången mot polismannen kunde genomföras som planerat med alla vittnen på plats.

Av Blondinsnubbe K - 28 oktober 2008 10:58

Jag köpte lite aktier igår på Avanza. Jag köpte West Siberian för 2,02 och sålde sedan för 2,17 det tog ca 20 minuter.

Det blev en uppgång på ca 7% och det är ju inte illa för att vara en nybörjare tycker jag.

Var även inne idag och skulle köpa D Carnegie, jag la in en köporder på 10 kr men den gick upp så snabbt så man hann inte med.

Synd att det inte gick att köpa för i detta ögonblick är den på 13,25 och det hade ju blivit en bra uppgång på 1,5 timme.

Skall köpa något imorgon tror jag för jag vill gärna sitta hemma å kolla aktierna. Det är som när man spelar på hästar, de är ju roligare att se loppet med.

Av Blondinsnubbe K - 27 oktober 2008 21:48

Polis friad - trots att kollegor såg misshandelPolismannen stod åtalad för att ha misshandlat en misstänkt biltjuv - när denne satt fast i handfängsel. Men trots att två tjänstgörande poliskollegor bekräftade misshandeln friades han av Solna tingsrätt, skriver Metro  

Enligt åtalet skedde misshandeln i samband med ett gripande i Kista i norra Stockholm. Åklagaren och de två andra poliserna hävdade att polismannen utdelade flera knytnävsslag i den gripnes ansikte.
Polismannen nekade till brott och Solna tingsrätt lyfter fram att poliserna ändrat sina vittnesmål under utredningens mål, vilket gjorde minnena mindre tillförlitliga.
Den misstänkte biltjuven uppgav att han blev misshandlad, men kom inte ihåg om det var just när han hade handfängsel.

Av Blondinsnubbe K - 25 oktober 2008 19:57

Jag har äntligen fått iväg min kära bil till verkstan, den fick sorgligt nog bärgas dit men nu kommer den att få vara med om ett SPA.....

Hoppas att kunna använda min bil igen i slutet av nästa vecka.

Av Blondinsnubbe K - 24 oktober 2008 21:57

Ja detta läste jag och tyckte det var kul som satan, om man bara läser första sidan.......

Jag tänkte att de flesta vill ju ut fr kåken..........

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du?
 12-18
 19-25
 26-32
 33-40
 41-50
 51-65

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards